Головна »Сторінка психолога » Поради учням


Десять правил самоорганізації уваги

 

  • Заздалегідь плануйте свій час так, щоб ніщо не відволікало вас (дзвінки, відвідування та ін.).
  • Перш ніж розпочати роботу, організуйте своє робоче місце.
  • Максимально мобілізуйте свою волю, намагайтеся відключитися від того, що займало вас раніше.
  • Коли приступаєте до вивчення нової теми, спочатку освіжіть попередній матеріал чи ліквідуйте вади.
  • Якщо сторонні думки заважають зосередитися, займіться конспектуванням. У силу своєї неперервності цей процес робить неможливим часті та тривалі відключення уваги. Майже аналогічний ефект має читання уголос.
  • Читайте та осмислюйте те, що прочитали.
  • Зміна видів діяльності запобігає виникненню монотонності психічного стану, тобто сприяє збереженню стійкої уваги.
  • Контролюйте, стримуйте мимовільне переключення уваги на сторонні об’єкти (голоси, телефонні дзвінки, грюкання дверима та ін.)
  • Якщо у процесі читання ви несвідомо відключились, примусьте себе повернутися до місця відключення та перечитайте.
  • Не забувайте про освітлення, температуру, регулярні перерви.

    Як займатися особистісним саморозвитком

  • Проявляй у всьому неухильну наполегливість
  • Спробуй уявити які особистісні якості тобі будуть потрібні у самостійному  житті. Подумай які якості ти можеш сформувати зараз, під час навчання.
  • Проаналізуй індивідуальні особливості виконання навчальних завдань. Дай собі відповідь на такі запитання:
    — для чого ти навчаєшся, які мотиви навчання?
    — чи вмієш ти ставити навчальні завдання і самостійно їх вирішувати?
    — як ти звично контролюєш себе?
    — чи довго можеш лишатися працездатним?
    — коли протягом дня працюєш продуктивніше?
    — чи вмієш ти зосереджуватися на навчальних завданнях?
     — яким чином ти запам’ятовуєш матеріал?
    — які недоліки твоєї навчальної діяльності тобі можуть заважати?
    — Формуй і тренуй в собі якості культури розумової праці.
  •  Коли берешся за будь-яку справу подумай який результат повинен отримати.
  • Старайся наперед оцінювати свої можливості.
  • Навчися своїм примхам відповідати чітко і коротко «ні».
  • Вчися не тільки виробляти свою думку, а й виказувати її.
  • Старайся самостійно виконувати завдання, що стосуються твого власного життя.
  • Не бійся помилок, просто їх треба своєчасно виправляти.
  • Чесно визнавай неправоту, пам’ятай що впертість – самозахист слабкої людини.

 Як покращити свою комунікабельність

  • Серйозно шукайте собі друзів.
  • Відкрито виявляйте цікавість до іншої лю­дини.
  • Ідіть назустріч людям із відкритим серцем.
  • Усміхайтеся до того, як почнете розмовляти.
  • Питайте інших про їхні інтереси.
  • Спочатку відрекомендуйтесь самі, називаючи своє ім’я.
  • Ставте людині запитання.
  • Самі говоріть менше.
  • Відповідайте на кожне поставлене до вас за­питання.
  • Допомагайте іншим перебороти труднощі.
  • Виявляйте сердечність.
  • Будьте спокійними й незворушними.
  • Будьте терплячими й оптимістичними.
  • Говоріть чітко й мелодійним голосом.
  • Дивіться на людину зацікавлено.
  • Виявляйте розуміння.
  • Уважно слухайте співрозмовника.
  • Тримайте себе спокійно і впевнено.

Обережно висловлюйте свою точку зору.


Поради щодо спілкування

 

  • Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;
  • Хто любить людей, того й люди люблять;
  • Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;
  • Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;
  • Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;
  • Учіться ставити себе на місце іншої людини;
  • Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: "даруйте", "перепрошую", "дякую", "будь ласка" та інші. Ввічливість обеззброює;

Використовуйте кожну нагоду для спілкування.

Для встановлення контактів із людьми

  • Якомога швидше знайти спільні інтереси;
  • По-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);
  • Не виявляти до співрозмовника зверхності;
  • Щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;
  • Враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;
  • Нападами та лайкою людей не переконаєте;
  • Для того, щоб переконати когось, ттеба"знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформулювати;
  • Намагайтеся діяти незалежно від свого настрою.