Головна »Сторінка психолога »  Проблемний підліток


Якщо згадати, скільки перешкод зустрічається дитині на кожному кроці, не варто дивуватися, що її реакція на них не завжди адекватна... За кожним прикладом її невірної реакції на оточуюче середовище стоїть цілий ряд спроб відреагувати правильно та бути успішним у житті.

                      А. Адлєр.

   Підлітковий вік – це своєрідний “третій світ”, який існує між дитинством і дорослістю. Біологічно це вік статевого дозрівання, поруч з яким стають більш зрілими й інші біологічні системи організму. Психологічно це період складного формування нової особистісної і соціальної ідентичності, для якого характерні максимальні диспропорції у рівнях і темпах розвитку. Підліток отримує нові домашні та шкільні обов'язки. Відбувається завершення орієнтації дитини на “жіночу” та “чоловічу” діяльність. Підлітковий вік схожий на міст між дитинством та зрілістю, по якому кожен повинний пройти, перш ніж стати відповідальною і творчою дорослою людиною.
   Психологи умовно розділяють підлітковий вік на два періоди: власне підлітковий (11-15 років) та ранній юнацький (16-19 років).

Поради щодо встановлення довіри між проблемним підлітком (у кризовому стані) і класним керівником 

  • Уважно вислухайте дитину. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте, не показуйте свого страху. Відносьтеся до нього серйозно, з повагою.
  • Запропонуйте свою підтримку і допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблема) тимчасові і швидко пройдуть. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
  • Поцікавтесь, що найбільше в даний час турбує підлітка.
  • Впевнено спілкуйтесь з ним. Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми – не нашкодити.
  • Використовуйте слова, речення, які будуть сприяти встановленню контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.
  • У розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим, і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєїдіяльності.
  • Недооцінка гірша, ніж переоцінка. Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.
  • Звертайтесь по допомогу, консультацію до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.